sreda, 23. januar 2013

Macaron recept

Hi!
So it has been almost a month ago since I promised you a recipe for Friench Macarons. Since this is not my own recipe I will give you a link to a site where you can find it. And you can also watch a video there and she will show you and tell you everything you need to know. You can find this recipe on joyofbaking.com. The site is in English, so this is why I will not explain this recipe in English but only in Slovene language.

Živijo!
Skoraj slab mesec nazaj (ko sem ustvarjala moje prve macarone) sem vam obljubila, da vam bom zaupala tudi recept in vse skrivnosti, ki jih morate vedeti, da vam uspe.
Recept seveda ni moja ideja, ampak je povzet iz odlične strani joyofbaking.com, kar je tudi razlog, da bom danes recept objavila samo v slovenščini. Tako je spodnji recept z napotki zgolj preveden recept v slovenščino z nekaj lastnimi osebnimi dodatki.


Recept za Macarone

Sestavine:

180g sladkorja v prahu *
100g mletih mandljev **

100 g staranega beljaka (približno 3 jajca, odvisno od velikosti) ***
35g navadnega belega sladkorja

* Uporabite takega,  ki ima dodan koruzni škrob – skoraj prepričana sem, da ga ima dodanega vsak sladkor v prahu, ki ga lahko kupite.
** Seveda lahko kupite tudi cele mandlje in jih semeljete sami. Poskrbite le, da jim boste predhodno odstranili temno kožico.
*** Čeprav se to sliši, tako zelo narobe, pa vsi recepti zahtevajo staran beljak. Staran beljak pomeni, beljak, ki ste ga pustili na sobni temperaturi. Ponekod svetujejo, da ga pustite na kuhinjskem pultu v posodi, ki jo pokrijete zgolj s krpo. Jaz sem posodo z beljakom pokrila s polivinil folijo in ga pustila na pultu, vendar pa je moja kuhinja precej mrzla (15-17°C). Konkretno sem precej skeptična glede puščanja beljaka v precej topli kuhinji. Ne želim si stakniti kakšne salmonele. Vendar pravijo da lahko beljak starate do 5 dni (jaz sem ga starala največ 2 dni). Namen tega pa je pridobiti veliko količino snega, ko boste beljak stepali, sja naj bi staran beljak imel večjo kapaciteto snega, kot popolnoma svež.

Navodila:

Sladkor v prahu in mlete mandlje damo v mikser in na največji hitrosti miksamo 1-2 minuti. Zmes se tako res dobro premeša, mandlji pa nekoliko dodatno semeljejo. Nato zmes presitajte skozi sito, da se znebite morebitnih precej velikih koščkov mandljev in da sladkor postane res mehak, brez grudic.

Nato vzemite res čisto posodo, ki ne sme biti popolnoma nič mastna ali pa mokra. Prav tako naj bodo tudi metlice za stepanje popolnoma čiste. V posodo dajte beljak. V originalnem receptu v beljak doda tudi vinski kamen, vendar opozori, da ni potreben. Jaz  ga nisem dodala, ker ga nisem imela, in Macaroni so vseeno uspeli odlično. Skratka beljak stepajte tako dolgo (približno 1-2 minuti) da postane lepo penast in lahko v njem počasi že nekoliko opazite sledove metlic.
Nato dodajte 35g navadnega belega sladkorja, ki ste ga prej semleli. Ker imam samo zelo velik mikser, tako majhne količine sladkorja nisem mogla semelti, zato se ne razburjajte če boste naleteli na enako težavo. Stvar je samo v tem, da naj bi se semlet sladkor nekoliko lažje raztopil v beljaku. 
Sedaj nadaljujte s stepanjem dokler sneg ne postane lep in svetleč. Pazite da snega ne stepete preveč. Ali je sneg dovolj stepen lahko ugotovite tako, da ugasnete stepalnik in z metlico sami nekoliko zaokrožite po snegu (kot bi hoteli samo ročno stepsti naprej) in počasi navpično navzgor potegnete metlico. Manjša količina snega bo ostala na koncu metlice in naredila špičasto konico. Če ste sneg stepli dovolj bo ta konica stala navpično navzgor (spodnja slika), v kolikor pa se bo povesila (zgornja slika), stepite sneg še malo.

   
Sliki sta najdeni s pomočjo googlovega iskalnika in nista moje delo. :) Originalni sliki lahko najdete tukaj: zgornja slika in spodnja slika

Nato v beljak dodaj zmes sladkorja in mandljev. V originalnem receptu zmes še enkrat presita, vendar jaz tega nisem storila. Tu je pomembno le da zmes mandljev in sladkorja počasi dodajate v sneg. Nato s spatulo zmešaj zmes. Vendar morate tu paziti na pravilno mešanje. Jaz temu pravim zlaganje. S spatulo postrgate zmes po celotnem robu posode, tako da pravzaprav naredite krog po posodi in nato zmes, ki jo imate na spatuli samo še prepognete. Upam, da je to razumljivo. Poskrbite, da je zmes res dobro zmešana in da vam nikjer ne ostane posameznih sledov mandljev ali beljaka ali sladkorja. Vendar pa POZOR! Zmesi ne smete zmešati preveč. Zmes mora biti gosta, vendar pa ko del zmesi pade nazaj v celotno zmes se le ta hitro porazdeli v celoto.

Nato je potrebno prižgati pečico in je res dobro segreti na 160°C (jaz uporabljam standardno pečico, tako da v primeru ventilatorske pečice temperaturo prilagodite). Preden boste Macarone dali peči mora biti pečica prižgana vsaj pol ure, še bolje pa če je nekoliko dlje. Prav tako mnogi predlagajo uporabo stoječega termometra za pečice, saj so nekatere pečice nekoliko toplejše ali pa nekoliko hladnejše od nastavljene temperature. Vendar ker jaz doma nimam termometra za v pečico, ga nisem uporabila. Nekoliko po občutku nastavite.

Nato vzemite pladnje (jaz sem potrebovala približno 3) in nanje položite peki papir. Z zmesjo napolnite svojo vrečko za dekoriranje in uporabite velik okrogel nastavek, lahko pa uporabite tudi zaprto zvezdo (lahko tudi srednje velikosti). Jaz sem uporabila zaprto zvezdo srednje velikosti, ker sem imela na razpolago zgolj to. Svetujem vam da v vrečko ne date vse mase naenkrat, da je ne boste z rokami dodatno obdelali, vendar jo dodajajte postopoma.
Nato nabrizgajte kroge velikosti od 3-4 cm, razmak med njimi pa naj bo tudi približno enak, torej 3-4 cm, saj se zmes nekoliko razleze. Če nimate izkušenj z dekorino vrečko, si lahko na dodaten peki papir, predhodno zarišete vzorec krogov z razmakom, ki ga potem samo položite pod tisti peki papir na katerega boste brizgali. Uporabite močno barvo, ki se bo lahko videla skozi drugo plast peki papirja, da ne boste imeli težav. V kolikor boste uporabljali vzorec, nabrizgajte maso v notranjost kroga, vendar ne popolnoma do roba.
Ko nabrizgate Macarone, ponev vzemite v roke in z vsakim robom nekoliko potolčite ob pult, da izginejo vsi mehurčki zraka v njih. Če katerega opazite kasneje, ga preprosto preluknjajte z zobotrebcem/šivanko. Če ima kateri od Macaronov na sredini špičko jo lahko poravnate tako, da si rahlo navlažite prst in nežno potapkate.


Malce bolj so nametani kot sem vam svetovala v receptu. To je slika iz moje druge peke, ko sem že vedela koliko se približno razlezejo. :)

Nato je potrebno Macarone  pustiti na zraku približno 30 – 60 minut, odvisno od vlažnosti vaše kuhinje. Da so na zraku počivali dovolj časa vemo tako, da se s prstom rahlo dotaknemo površine Macarona in le-ta ni več lepljiva vendar pa lahko občutite rahlo skorico.

Nato jih damo v pečico za 14-16 minut. Pecite vsak pladenj posebej na srednji rešetki in na približno polovici zasukajte pekač, tako, da bo sprednji del odšel zadaj in obratno. V kolikor pečete dva pladnja hkrati, pladnja še dodatno zamenjajte, tako da bo zgornji pladenj odšel spodaj in obratno.
Pečeni so ko narastejo in imajo »mehurčkasto« nogo ter so rahlo porjaveli. Ko jih vzamete iz pečice in jih poskušate nalahno odstraniti s papirja, se le-ti počasi odlimajo. Vendar previdno! Pustite, da se ohladijo, saj bodo potem lažje odstopili s peki papirja.



Na spodnji sliki lahko vidite pravilno obliko Macarona. Spodaj je "mehurčkasta" noga, nato pa lepa skorica. 

Tako, sedaj je potrebno le poiskati približno enake pare in jih napolniti s poljubnim nadevom. Lahko uporabite čokoladno kremo, sadno kremo ali celo karamelno kremo – torej kar vam srce poželi.

V pokriti, neprodušni posodi bodo ostali tudi dober teden. Prav tako so nekoliko boljšega okusa naslednji dan, ko se okusi med seboj nekoliko prepojijo. Vendar pa so ravno tako odlični takoj.

Ni komentarjev:

Objavite komentar